Home Новини сучасних технологій 5 психологічних тригерів, які використовуються в телефонних або інтернет-шахрайствах

5 психологічних тригерів, які використовуються в телефонних або інтернет-шахрайствах

0

Психологічні тригери – це стимули, які безпосередньо впливають на прийняття рішень, тому їх можна навіть використовувати в шахрайстві . Компанії та продавці часто використовують ці стратегії переконання, щоб вплинути на рішення клієнта або споживача про покупку.

Людина під впливом цих психологічних тригерів робить несвідомі дії, і її мозок автоматично робить вибір. Використання цього трюку для застосування шахрайства, на жаль, може спрацювати, і коли ви це усвідомлюєте, ви вже прийняли рішення, запропоноване шахраєм.

Ці тригери досліджують емоційні, поведінкові та когнітивні аспекти. Отже, люди, які хочуть здійснити шахрайство, вивчають передові методи спілкування та переконання, які допомагають їм отримати доступ до програм обміну повідомленнями, банківських рахунків і навіть корпоративних даних. 

Відкрийте для себе 5 психологічних тригерів, які використовуються в шахрайстві нижче, і дізнайтеся, як захиститися від них.

Цікаво: Українцям розповіли, як шахраї використовують номер банківської картки в своїх цілях.

1.Тригер терміновості

Тригер психологічної терміновості — це техніка переконання, яка, як випливає з назви, створює в людини відчуття терміновості. Мета – сприяти швидкому прийняттю рішень, прив’язаних до конкретного часу.

Мета злочинця, який використовує цей тригер під час шахрайства, полягає в тому, щоб прискорити дії жертви та змусити її діяти якомога швидше, оскільки її час на це закінчується. 

Шахрай створить помилкову ситуацію, але яка вимагає дуже швидких дій. Наприклад, ваша банківська картка була клонована і вам потрібні ваші дані, щоб негайно вирішити проблему. Або у вас є борг (справжній чи ні) і вам пропонують знижку, яку не можна пропустити, але вона діє лише на цей момент, інакше пропозиція закінчиться.

Створення хибного, ризикованого сценарію або сценарію унікальної можливості змушує злочинця намагатися перешкодити жертві мати час для логічного аналізу ситуації або звернутися за допомогою до когось іншого. Шахрай звертається до емоцій жертви, а потім, через страх або брак часу, людина піддається і робить те, що хоче злочинець.

2. Тригер зобов’язання

Злочинцю необхідно встановити певний тип стосунків із жертвою, щоб стимулювати психологічний тригер прихильності. Це дуже потужна техніка, яка вимагає від шахрая більшого рівня переконання. Адже йому знадобиться достатньо кмітливості, щоб продовжити і затягнути розмову з жертвою.

Однією з цілей є втомити жертву, таким чином вона знає, що людський мозок намагається економити енергію, і це полегшує прийняття рішень. Злочинець змушує жертву говорити, говорити, викривати себе і використовуватиме це, щоб допомогти жертві зберегти злагодженість. Шахрай також буде говорити довго.

Одним із прикладів є шахрайство з фальшивою позикою. Пропонуючи жертві взяти гроші в борг, злочинець прагне дізнатися про «потребу» людини, і коли йому це вдається, якщо він стикається з відмовою або сумнівом з боку жертви, він використовує аргументи фразами, взятими від потерпілого: «Як ви сказали, що у вас така проблема, це рішення її вирішить…»

Цікаво: Названо способи, якими шахраї викрадають криптовалюту з чужих комп’ютерів.

3. Тригер реципрокності

Ще один психологічний тригер, пов’язаний з емоціями. Злочинець створює ситуацію, в якій допомагає жертві вирішити проблему. Він може вигадати, що у людини була блокування доступу до якоїсь системи, але він уже її вирішив. Таким чином він встановлює зв’язки, а пізніше він використовуватиме це, щоб отримати щось інше від жертви. Це як взаємність, він міг би заперечити: «Пам’ятайте, я допоміг вам із тією проблемою з паролем, тож тепер мені потрібно, щоб ви допомогли мені й дали мені, наприклад, деталі вашої компанії.

Він знає, що жертва зазвичай не надала б потрібну йому інформацію, але через відчуття «соціального боргу» перед шахраєм він так і робить.

4. Тригер повноважень

Злочинці можуть видавати себе за менеджерів, керівників, державних службовців, щоб переконати жертву. Якщо ви займаєте владну посаду, ви використовуєте природну схильність підкорятися. Якщо ви отримаєте повідомлення від менеджера свого банку, визначте ім’я або навіть номер, з якого він дзвонить, ви, швидше за все, зробите те, що він вас попросить.

Для цього шахраї навіть використовують засоби штучного інтелекту. Він може використовувати дипфейк голосу (модифікація тембру, зроблена штучним інтелектом, спрямована на імітацію мови людини). Тоді «менеджер» каже, що вам потрібно здійснити банківську операцію ( переказ, депозит), усе, що він виправдає як попередню помилку, і через «орган», який він представляє, ви це зробите.

Інший приклад: шахрай видає себе за працівника податкової служби і каже, що вам потрібно врегулювати деяку ситуацію, якщо ви негайно не зробите те, що він пропонує, це призведе до штрафів або інших збитків. І, звичайно, ви спробуєте швидко виконати вимоги.

Цікаво: Відомо, чому українці так часто страждають від схем шахраїв.

5. Тригер довіри

Шахрайство, яке може використовувати тригер довіри, — це вішинг, коли злочинці використовують телефонні дзвінки, щоб обманювати та викрадати жертв. Термін «вішинг (Vishing) » є поєднанням слів «голос (voice) » і «фішинг (phishing». 

На відміну від фішингу, який використовує електронну пошту, рекламу та шкідливі веб-сайти, вішинг використовує голосові ресурси, такі як дзвінки з передбачуваних служб Інтернет-телефонії (VoIP). 

Злочинці, які застосовують вішинг, зазвичай видають себе за реальних людей або компанії, наприклад банки, телефонні чи інтернет-компанії. Вони телефонують жертвам і стверджують, що в обліковому записі були шахрайські платежі або підозріла активність. 

Мета вішингу полягає в тому, щоб обдурити жертв і отримати особисту та конфіденційну інформацію, таку як банківські паролі, кредитні картки або іншу важливу і конфіденційну інформацію. 

Психологічний тригер довіри, застосований у шахрайстві, полягає в тому, щоб показати жертві, що вона може і повинна довіряти вашій службі, яка вирішить проблему. Щоб продемонструвати, що він надійна особа, шахрай представляє ризиковану ситуацію, а потім показує, що він її вирішив, показуючи результати. 

Цікаво: Чи можуть шахраї використати NFC для списання чужих коштів?

Не піддавайтеся на шахрайство та захищайтеся від психологічних тригерів

Перше, що вам слід знати, щоб не попастися на шахраїв, це знати про їх існування та остерігатися невідомих контактів. Завжди намагайтеся підтвердити їхню особистість щоб знати, з ким ви розмовляєте. Не приймайте жодних рішень одразу. Тому важливо зберігати спокій, щоб виявити можливі шахрайські стратегії, які використовують психологічні тригери.

Уникайте надання особистої інформації та здійснення платежів під час розмови. Зараз час – ваш союзник, тому ви можете перевірити надану інформацію, перш ніж вживати будь-яких дій.

Завжди остерігайтеся дуже спокусливих пропозицій, божевільних переваг або миттєвих термінів виконання того, що від вас просять. Якщо можливо, попросіть когось іншого про допомогу та, якщо сумніваєтеся, покладіть трубку, припиніть контакт або не відповідайте. Тоді, так, ви проявите ініціативу, щоб зв’язатися з відповідною компанією, центром або органом і перевірити інформацію.

Цікаво: Стало відомо, як шахраї крадуть гроші із банківської картки.

NO COMMENTS

Exit mobile version