Китайська компанія Xiaomi за роки свого існування завоювала величезну популярність на світовому ринку, та постійно входить у п’ятірку найкращих виробників смартфонів. Це найбільш затребувана марка поза межами Китаю, хоча створена вона не так давно. Перший смартфон бренду був випущений лише десять років назад.
На самому початку своєї історії Xiaomi була розробником операційної системи. А вже в серпні 2011 року світ побачив перший смартфон Xiaomi Mi1, або Xiaomi Phone. Далі пішли інші пристрої, з появою кожної нової моделі вони все більше вдосконалювалися. На сьогоднішній день це дуже потужні апарати, які прагнуть стати лідерами у світі, потіснивши вже компанію Huawei.
Проте, таке стрімке зростання популярності базується частково на копіюванні техніки Apple. Статусність останнього та подібність до нього продукції Xiaomi роблять свою справу, і компанія від цього тільки виграє. Чому ніяких дій по боротьбі з плагіатом не роблять у компанії Apple, залишається невідомим. Чи то судові тяганини мають свої підводні камені, чи то доказова частина процесу не є однозначною, ми не знаємо. Спробуємо Вам лише розповісти, у чому схожість бренду Xiaomi до продукції Apple та які маркетингові ходи копіюються.
Випадки копіювання ідей Apple
Ну по-перше, максимальна подібність останніх версій операційних систем – iOS 15 від Apple та MIUI 13, яка вийшла, між іншим, нещодавно. Дуже багато елементів операційної системи нової версії від Xiaomi копіюють iOS 15. Відмінності є, але вони незначні. Були спроби внести деякі зміни у віджети, та й тут елементи операційної системи Apple присутні. Ситуація навіть змінилася в гіршу сторону в порівнянні з версією MIUI 12.5, де оригінальності було більше.
Смартфон Xiaomi Mi 4, випущений в 2014 році можна назвати ідентичним Apple iPhone 5/5s. Навіть директор компанії на презентації моделі використав коронну фразу Стіва Джобса «Ще дещо» («One more thing»).
Xiaomi Mi 8, який побачив світ у 2018 році, був дуже подібний на iPhone X. Дехто вважає його просто копією останнього.
Продовжили цей список клонів Xiaomi Mi Pad, жести і шпалери у MIUI 9 та інша продукція Xiaomi, яка в певній мірі завжди копіює Apple.
Навіть в плані маркетингу реклама Xiaomi, Xiaomi Mi Box теж подібна до реклами, зробленої для Apple.
Цікаво: Компанія Apple стала випускати гіршу техніку: правда чи міф?
Багато фанатів бренду скажуть, що нічого поганого в такому плагіаті немає. Тим більше, що продукція Xiaomi потужна та максимально крута. Тому користувачі отримують тільки вигоду, маючи преміальні можливості за менші гроші. Знайдуться і ті прихильники, які говоритимуть, що компанія не займається копіюванням, а надихається продукцією Apple.
Ми не будемо сперечатися на цю тему, бо проблема з копіюванням стосується лише компанії Apple. Якщо брати пересічного користувача, то претензій до, наприклад, MIUI 13 майже немає, працює вона гідно, отже, копіювання всіх влаштовує.
Насправді, кожний відомий бренд так чи інакше копіює інший, який його, на даний момент, випереджає в технологіях, покращеному дизайні чи ще в чомусь. Не є виключенням і сама компанія Apple. Її операційна система iOS часто копіює новаторські винаходи Android. Ось, наприклад, технологію розблокування смартфона по обличчю пристрої на Android мали набагато раніше, ніж iPhone. Останні уже видозмінювали трохи технологію, щоб їх не звинуватили у копіюванні. Інший приклад – так у 2013 році в смартфоні Moto X було започатковано голосового помічника – технологію Google Now, який ставав активним за допомогою фрази «OK Google».
Аналогічна технологія з’явилася у Apple у вигляді голосового помічника «Siri» лише через два роки. Це не окремі випадки копіювання, можемо перераховувати і далі. На відміну від інших компаній, Xiaomi робить плагіат явно, не завуальовано.
Цікаво: Перераховано найбільші мінуси смартфонів Apple iPhone в 2022 році.
Чому Apple не судиться з Xiaomi
Чому ж Apple не подає до суду на Xiaomi, адже вона ретельно оберігає свою інтелектуальну власність. Нещодавно був випадок, коли Apple навіть судилася з швейцарською компанією по виробництву годинників на право використання фрази Стіва Джобса «Ще дещо». Суд вони програли, проте це не перший випадок захисту всього свого компанією Apple. Були і інші прецеденти. Невже причина криється в тому, що важко доказувати в суді плагіат? Ми вважаємо, що ні. Адже Apple якось занадто м’яко ставиться до всіх «витівок» Xiaomi, що саме по собі є підозрілим. Можемо лише гадати про якісь таємні змовини обох компаній чи щось інше, скрите від погляду спостерігача. Адже, все це бізнес, де крутяться величезні гроші.
Щодо компанії Xiaomi, то висновок напрошується такий – компанія, швидше за все, свідомо копіює статусний бренд, стараючись завоювати певний сегмент покупців, які хочуть мати достойну продукцію за меншу ціну. А, якщо вона ще й схожа на Apple дизайном, скінами, то кількість прихильників збільшиться в рази. Це своєрідний маркетинговий хід, при чому досить вдалий. Адже, не так складно світовому бренду, який входить в п’ятірку лідерів, витратити трохи часу та ресурсів для кастомізації оболонки Android, створення самобутнього дизайну, як це роблять Samsung, Google та інші компанії.
Також нещодавно, Xiaomi представили топовий бюджетний смартфон за 4800 грн, який стане хітом в 2022 році.
Не забудьте підписатися на нашого Головного Редактора в Instagram, або ж на нашу офіційну сторінку в Facebook, канал в Telegram та в Twitter. Також стежте за нами в Google News.