Шахрайство з технічною підтримкою – це форма інтернет-шахрайства, яка наразі набирає обертів в Інтернеті. Афера використовує тактику соціальної інженерії та страху, щоб змусити жертву взяти приманку. Існує три основні способи виконання цього шахрайства – за допомогою холодних дзвінків, спливаючих повідомлень на комп’ютері та неправильних результатів пошукової системи.
Холодні дзвінки
Технічна підтримка "холодних" дзвінків - це випадки, коли особа дзвонить цільовому користувачеві, стверджуючи, що він від перевіреної компанії та заявляє, що виявила на комп’ютері шкідливе програмне забезпечення. Потім злочинець намагатиметься змусити користувача встановити тип програмного забезпечення для віддаленого робочого столу під приводом видалення зарази, що дозволить зловмиснику отримати доступ до комп’ютера для встановлення справжнього шкідливого програмного забезпечення. На додаток до спроб встановити на ПК шкідливе програмне забезпечення, ці шахраї часто вимагають плати за вирішення проблеми.
Спливаючі попередження
Спливаючі попередження про технічну підтримку з’являються, коли користувач переглядає сайти. Зазвичай ціль переглядає веб-сайт, який містить посилання на пов’язаний вміст, і коли користувач натискає одне з цих посилань, воно перенаправляє їх на веб-сайт, де розміщені спливаючі вікна. Ці спливаючі вікна можуть бути надзвичайно нав'язливими, ускладнюючи користувачеві закрити вікно. Потім у спливаючих вікнах з’явиться повідомлення про те, що комп’ютер заражений шкідливим програмним забезпеченням, і запропонує номер телефону для допомоги у видаленні шкідливого програмного забезпечення. Часто ці спливаючі вікна будуть виглядати так, ніби вони надходять із законного джерела.
Реклама / Платний пошук / Заплутані результати пошуку
Шахрайські компанії часто використовують платний пошук для реклами своїх служб підтримки. Під час пошуку в Інтернеті можна отримувати різні результати пошуку на основі пошукової системи, яку ви використовуєте.
Мотивація
Основними мотивами цих шахрайств є обман жертви, щоб заробити гроші, а також встановлення шкідливого програмного забезпечення, такого як кейлоггери або бэкдор-троянські програми, щоб отримати доступ до особистої інформації.
Як визначити та уникнути шахрайства зі спливаючими та холодними дзвінками.
Уважно вивчіть повідомлення - знайдіть очевидні ознаки шахрайства, такі як погана орфографія, непрофесійні зображення та погана граматика:
Ви також можете здійснити пошук в Інтернеті за номером телефону, вказаним у спливаючому вікні, щоб перевірити його правомірність:
Існує багато веб-сайтів, де люди повідомляють про шахраїв. Якщо це справді шахрайство, результатів пошуку буде багато, часто на першій сторінці пошуку, що чітко вказує на шахрая.
Що робити, якщо вас обдурили
- Змініть свої паролі: на свій комп’ютер, у фінансові установита будь-які інші захищені паролем веб-сайти, які ви відвідуєте.
- Запустіть повне сканування системи на наявність вірусів на вашому комп’ютері.
- Зверніться до свого банку, щоб повідомити, що на вашому рахунку було здійснено шахрайство.
- Подайте скаргу до відповідного бюро протидії шахрайству:
Не забудьте підписатися на нашого Головного Редактора в Instagram, або ж на нашу офіційну сторінку в Facebook, канал в Telegram та в Twitter. Також стежте за нами в Google News.