Якщо у Вас виникла така проблема вперше, і раніше знайомі ніколи не розказували, що з ними щось подібне траплялося, то у Вас спочатку, звичайно, буде шок. І це не дивно. Тому що, в перший момент, автоматично більшість людей подумають, що вони не зможуть зняти свої кошти. Особливо це стосується літніх людей, які не сильно обізнані в технологіях. Уже саме спілкування з банкоматом викликає у них страх. А тут таке…
Аби цього не сталося, рекомендуємо прочитати нашу статтю. У ній Ви дізнаєтеся, чому такі випадки трапляються та як правильно користуватися банкоматом, аби не потрапити в подібну халепу. Також ми розповімо Вам, яка має бути послідовність дій, якщо ж Ви все-таки стикнулися з проблемою. Ну, і на заключення наголосимо, чого точно не можна робити.
Які причини можуть призвести до затягування Вашої картки банкоматом
Такі проблеми з карткою можуть виникнути як при Вашому сприянні, так і з чисто технічних причин, незалежних від Вас. Для того, щоб хоч Ви не були причиною для «поїдання» картки банкоматом, прочитайте інформацію, викладену далі.
Цікаво: Названо основні правила зняття готівки з картки в банкоматі.
Проблема виникла через Вас, тому що:
- закінчився час, вказаний на екрані для того, щоб Ви забрали картку. Можливо це неуважність, або Ви не встигли, або не звернули уваги на таймер. Все це може призвести до того, що банкомат затягне картку, щоб нею не скористалися сторонні особи. Після вказаного проміжку часу банкомат «вважає», що картку просто забули.
- якщо Ви вводите неправильний ПІН-код більше 3-х разів, то банкомат порахує, що картка не Ваша і Ви просто підбираєте код. Тому він постарається захистити кошти на картці та затягне її всередину.
- якщо у Вашої картки закінчився термін дії, або вона заблокована, а Ви все рівно хочете нею скористатися. В таких випадках банкомат теж може розпізнати шахрайство та відібрати у Вас картку подібним чином.
Технічні неполадки:
- програмне забезпечення банкомату вийшло з ладу, тому він не сприймає адекватно команди. В таких випадках Ви маєте побачити повідомлення на екрані про несправність у роботі банкомату.
- можливі проблеми з самою карткою – якісь пошкодження пластику чи розмагнічення чіпу.
Якщо після «поїдання» картки на екрані з’явилося запрошення нового клієнта до обслуговування, то можете бути впевненими в справності банкомату. Отже, Ваша картка або Ви самі стали причиною, яка створила проблему. Після всього банкомат видасть Вам чек. Там буде вказано код помилки. Не викидайте його, тому що він знадобиться Вам у подальших діях.
Цікаво: Відомо, чи може банкомат видати фальшиві купюри.
Отже, розглянемо тепер, що з Вами все-таки трапилася ситуація, коли картку «з’їв» банкомат. Не потрібно панікувати! Так, це неприємна форс-мажорна ситуація, але вихід з неї є. Треба заспокоїтися і просто робити певні кроки, щоб повернути її назад.
В першу чергу, почекайте! Якщо з банкоматом трапилася тимчасова системна помилка, то, через короткий проміжок часу, він поверне Вам картку назад. Треба просто набратися терпіння та трохи зачекати. Якщо ж банкомат не віддав Вам картку, то вона пішла у відповідний лоток, де буде чекати на інкасаторів банку. В будь-якому випадку, у Вас є доступ до коштів на особовому рахунку в банку. Ви можете коли завгодно їх отримати в касі банку, пред’явивши тільки свій паспорт. Тому, що картка є всього лиш пластиковим носієм, а Ваші реальні кошти знаходяться у банку.
МОЖЛИВІ ВАРІАНТИ СИТУАЦІЙ ТА АЛГОРИТМИ ВАШИХ ДІЙ
1. Банкомат був саме Вашого банку та затягнув картку у відділенні цього ж банку.
При такій ситуації, відразу повідомте працівника банку про те, що з Вами сталося. Якщо на той момент будуть відповідальні люди, які мають право відкрити банкомат, то Вам постараються дістати та віддати картку.
Якщо ж таких працівників у відділенні немає, то прийдеться чекати інкасаторів. Вони дістануть вміст банкомату і Ви матимете змогу повернути картку.
В обох цих випадках Вам прийдеться доказувати з паспортом, що Ви є власником карти та писати заяву в банку.
Якщо ж всього цього Вам робити не хочеться, то можете написати заяву про блокування затягнутої карти та, щоб Вам випустили нову картку. А кошти, які залишилися на старій картці, можна зняти з паспортом тут же у відділенні. Адже Ваш рахунок залишається при цьому діючим.
ПОРАДА. Перевипускайте на Ваш рахунок дві картки. Тоді Ви зможете при згубі однієї, заблокувати її та почати відразу користуватися другою.
Цікаво: Українцям розповіли, яка функція дзеркала в банкоматі.
2. Картка затягнута так само банкоматом Вашого банку, але уже поза відділенням.
Ваші дії такі – тут же подзвоніть на гарячу лінію банку (як правило написано на банкоматі) та повідомте оператора про ситуацію, вкажіть йому Ваші дані та дані Вашої картки, також серійний номер терміналу.
Оператор скаже Вам почекати, доки пройде інкасація. За цей час Вам потрібно звернутись з паспортом у відділення банку, щоб там написати заяву та уже забрати свою картку після інкасації.
Проте найчастіше оператори радять клієнтам заблокувати та перевипустити нову картку. Так Ви захистите свої кошти на рахунку від можливих посягань третіх осіб. Адже, картка може випадково потрапити до чужих рук у випадках, коли банкомат зламаний.
Не переживайте, випуск нової картки займе нетривалий час і Ви не будете при цьому відчувати дискомфорт.
3. Картку затягнув банкомат чужого банку.
При такому сценарії подій, необхідно зателефонувати на гарячу лінію того банку, до якого відноситься банкомат. Її номер має бути написаний на самому банкоматі. Зв’язавшись з оператором, розкажіть йому, в яку неприємну історію Ви потрапили та отримайте від нього вказівки, що в цьому випадку робити.
Вони, скоріше за все, скажуть Вам чекати інкасації та звернутися до головного офісу їхнього банку в Вашому місті. Ця процедура, як правило, може зайняти досить тривалий час.
Щоб спростити собі ситуацію, подзвоніть на гарячу лінію свого банку, заблокуйте через них картку та замовте випустити нову або дві, про всяк випадок.
Цікаво: Українцям розповіли, які дані варто ховати від камер банкомата при знятті готівки.
Деякі поради, як краще обслуговуватися в банкоматах
Для того, аби Вам легше було справитися з ситуацією з «затягуванням» картки банкоматом, треба себе завчасно підстрахувати. Візьміть собі описані нижче дії за правило, і тоді Вам не буде так страшно, якщо раптом з Вами трапиться неприємна ситуація.
У Вас завжди має бути під рукою номер гарячої лінії Вашого банку, або телефон відділення банку. Тоді Ви зможете відразу подзвонити та оператор надасть Вам чіткі інструкції, що робити.
Краще записувати собі в телефон дані карток, якими обслуговуєтеся та секретне питання. Ще добре мати фото картки тут же в телефоні.
По можливості користуйтеся банкоматами в офісах банків або в місцях, де часто ними користуються люди. Так як віддалені банкомати інкасуються рідко.
Не радимо Вам користуватися банкоматом, на якому не вказано його серійний номер та телефон гарячої лінії банку. Ну хіба що робіть це в крайніх випадках.
Цікаво: Названо причини, чому деякі банкомати працюють швидко, а інші повільно.
Чого точно не треба робити, коли банкомат «з’їв» картку, щоб не збільшити собі проблем Не можна !!!
- стукати по банкомату, трясти його та будь-яким фізичним втручанням вимагати повернути картку;
- від’єднувати банкомат від розетки. Цим Ви точно додасте собі проблем, а не зменшите їх. При таких діях банкомат захищає свій вміст, тому картка автоматично буде скинута в спеціальний відсік усередині апарату. А до Ваших дій, вона могла залишитися на вході. Крім цього, Ви додасте роботи службі безпеки банку та ще й прийдеться пояснювати їм свої дії.
Думаємо, що інформація, викладена в нашій статті, зробить Вас обізнаними в ситуації, коли банкомат «проковтнув» Вашу картку. Звичайно, краще, щоб такого з Вами не траплялося. Але, якщо раптом… то Ви точно вже не будете панікувати.
Не забудьте підписатися на нашого Головного Редактора в Instagram, або ж на нашу офіційну сторінку в Facebook, канал в Telegram та в Twitter. Також стежте за нами в Google News.