Останнім часом на ринку з’явилась велика кількість суббрендів, більшість з яких є власністю крупних китайських компаній. Оскільки користувачі стикаються із плутаниною, що виникає в результаті великої кількості різноманітних моделей та версій, у них виникає резонне запитання: навіщо вони це роблять? Бувають випадки, коли за обсягами продажів суббренди навіть переважають флагманські лінійки основного бренду та стають незалежними комерційними одиницями.
Що таке суббренд
Під суббрендом розуміють відокремлену серію пристроїв, які випускаються компанією-виробником під іншою торговою маркою із метою притягнути якомога більшу кількість покупців з різних соціальних груп. У більшості випадків, це бюджетні варіанти флагманських пристроїв певного бренду. Серед успішних прикладів можна назвати розробку ZTE - бренд Nubia, який користувався шаленою популярністю у покупців з усього світу. Менш комерційно успішним був проект Vertu, який запустила свого часу фінська компанія Nokia. Ці смартфони навпаки коштували занадто дорого та були орієнтовані на преміальний сегмент ринку.
Китайський бренд Xiaomi створив два популярних суббренда - Black Shark та Poco. Перша модель пропонує видатну продуктивність завдяки потужним апаратним компонентам, тому стала бажаним гаджетом для мобільних геймерів. Смартфони Poco завдяки вигідній ціні та пристойній якості роботи продавалися величезними об’ємами, отже через певний час Poco став повноцінним брендом, який стали називати “грозою флагманів”.
Втім, рекордсменом за кількістю створених дочірніх брендів є компанія BBK Electronics. Всі, хто стежить за ринком мобільних пристроїв знають про смартфони OPPO, Vivo, а також вузькопрофільні ігрові версії IQOO та RogPhone.
Відомим суббрендом Huawei є марка Honor. Головною концепцією даного проекту є просування пристроїв даної серії виключно в мережі Інтернет з орієнтацією на молоду аудиторію. Відзначимо, що смартфони Honor поступаються моделям основного бренду за потужністю апаратної начинки.
Мета створення суббрендів
Сьогодні, після тривалого періоду зростання, ринок смартфонів знаходиться у фазі застою. Крупні гравці створюють додаткові бренди, щоб відновити активність на ринку, а також реалізувати певні ідеї та концепції не хвилюючись за репутацію основних брендів та флагманських моделей.
Однак подібні проекти далеко не завжди є успішними. Декілька років тому, Lenovo стали власниками популярного у 2000-ні роки японського бренду Motorola. Компанія повідомила про те, що не отримала ніякої економічної вигоди від випуску пристроїв під цією торговою маркою. Ймовірно, справа в тому, що сьогодні бренд Motorola міцно асоціюється із ретро “мобілками” з далекого минулого. Втім, він й досі присутній в медіа-просторі та на ринку смартфонів.
Мабуть ви знаєте про те, що такі гіганти, як Apple та Samsung не створюють суббренди. Справа в тому, що ці компанії використовують інші маркетингові стратегії та підходи до розвитку. До того ж, якщо Apple раптом випустять не дуже вдалу модель, бренд не зазнає від цього великих збитків. У монстрів ринку є більша свобода для маневрів.
В цілому, появу суббрендів можна назвати позитивним явищем. Вони дозволяють активізувати та диверсифікувати ринок, пропонуючи користувачам більшу свободу вибору.
Також нещодавно стало відомо, що POCO розкрили дату релізу нового бюджетного смартфону.
Не забудьте підписатися на нашого Головного Редактора в Instagram, або ж на нашу офіційну сторінку в Facebook, канал в Telegram та в Twitter. Також стежте за нами в Google News.