Останнім часом все частіше можна зустріти відгуки українців про те, що вони потрапили в пастку шахраїв, через яку поплатилися десятками тисяч гривень. Найчастіше українці скаржаться на телефонні афери, в яких шахраї представляються співробітниками банку і найчастіше Приватбанку, оскільки більшість громадян тримають свої кошти саме там, тому сильно вгадувати їм нема необхідності. Також можна зустріти відгуки й про нові види афери, до яких українці зазвичай не готові і з легкістю віддають свої або кредитні гроші шахраям. Так ось, в ITechNews спробували розібратися, чому українці ведуться на схеми “банківських шахраїв” від імені ПриватБанку.
Найперше розповімо вам про найпопулярнішу схему шахраїв, за допомогою якої вони виманюють великі суми в своїх жертв. Найчастіше, шахрай телефонує своїй жертві і представляється співробітником служби безпеки ПриватБанку. Наступним кроком стає уточнення вашого ПІБ та інших важливих даних. Після цього, шахрай запитується, чи робили ви переказ певній особі (видумана особистість) на конкретну суму (випадкова сума). Як і очікується, жертва не здійснювала ніяких переказів і в такому випадку шахрай повідомляє, що саме зараз з рахунку жертви переказують велику суму на рахунок іншої людини.
Як завжди, шахрай від імені Приватбанку пропонує швидке вирішення цієї проблеми і рекомендує жертві назвати секретний код із отриманого смс від Приватбанку, щоб від імені жертви заблокувати всі сумнівні перекази. У випадку, якщо жертва назве секретний код, шахрай зайде в її особистий кабінет в Приват24 і буде здійснювати перекази власних коштів на свій рахунок, або на рахунок інших підставних осіб.
Також можливий варіант, що шахрай оформить кредит на жертву, а отриману суму також переведе на інший рахунок. В результаті, жертву "чистять" під час телефонної розмови і вона навіть не підозрює, що потрапила на шахрая. По завершенню всіх необхідних дій, шахрай запевняє, що йому вдалося відбити атаку зловмисника і особистий рахунок жертви в повній цілісності.
Так чому українці ведуться на такі явні шахрайські дії? Причина тут досить очевидна - страх. Коли людина хвилюється і відчуває страх, а втрата коштів цілком добре викликає такі відчуття, то не може контролювати себе і тверезо оцінювати ситуацію. Ситуацію ще ускладює "співробітник служби безпеки ПриватБанку", який запевняє, що контролює ситуацію і зможе допомогти.
Жертви просто не вспівають контролювати себе і занадто сильно довіряють себе та свої кошти поважним особам у вигляді "співробітників банку". В більшості випадків, по завершенню розмови із шахраєм, жертва починає заспокоюватися і приходити до тями і тільки тоді всю отриману інформацію розкладає по полицях і розуміє, що її тільки що обманули.
Якщо ж ви все ж потрапили в таку ситуацію, то максимально швидко зв'язуйтеся з співробітниками банку через гарячу лінію або ж онлайн підтримку ПриватБанку. Наступним кроком буде написання заяви в кіберполіцію про шахрайство по відношенню до вас.
Щоб уникнути таких ситуацій варто завжди зберігати спокій і максимально зважено приймати рішення. Ніколи не повідомляйте стороннім людям секретні дані свого банківського рахунку і тим більше дані для входу в Приват24 або ж секретні коди отримані в смс від ПриватБанку.
Також нещодавно було названо топ-5 популярних банківських карт ПриватБанку.
Не забудьте підписатися на нашого Головного Редактора в Instagram, або ж на нашу офіційну сторінку в Facebook, канал в Telegram та в Twitter. Також стежте за нами в Google News.