Якщо ви купили ігровий монітор, є велика ймовірність, що ви знайдете щось під назвою DisplayPort Adaptive-Sync. Ось усе, що вам потрібно знати про це та чим він відрізняється від FreeSync та G-Sync.
Проблема з фіксованою частотою оновлення
У минулому комп’ютерні монітори традиційно працювали з фіксованою частотою оновлення (наприклад, 60 Гц), тобто вони оновлювали екран певну кількість разів. В результаті споживачі побачать такі артефакти , як розриви екрана та заїкання, якщо відеокарта (GPU) комп’ютера надсилає кадри в діапазоні, відмінному від частоти кадрів монітора.
Розрив екрана виникає, коли вихідна частота кадрів графічного процесора вища за частоту оновлення монітора. В результаті він не встигає за кадрами, що надходять, і відображає частини двох кадрів одночасно, що виглядає як розрив на екрані. З іншого боку, заїкання виникає, коли кадри повторюються або пропускаються. Зазвичай це відбувається, коли частота кадрів графічного процесора падає нижче частоти оновлення монітора.
Цікаво: Хмарний геймінг. Що це за технологія та чим зручна?
Змінна частота оновлення
Для боротьби з цими артефактами виробники розробили технології змінної частоти оновлення (VRR) для дисплеїв. Однією з таких технологій є DisplayPort Adaptive-Sync, яку зазвичай називають Adaptive-Sync.
Розроблена Асоціацією стандартів відеоелектроніки (VESA), Adaptive-Sync дозволяє розгортати VRR на інтерфейсах DisplayPort і Embedded DisplayPort. Як видно з назви, Adaptive-Sync динамічно синхронізує частоту оновлення монітора з частотою кадрів візуалізації графічного процесора. Крім того, він прозорий, тому ви не знайдете артефактів.
Технології VRR, такі як Adaptive-Sync, найчастіше асоціюються з іграми. Вихідна частота кадрів у грі може сильно відрізнятися через обчислювальну потужність графічного процесора та складність сцени. Тим не менш, Adaptive-Sync також корисний для економії енергії для пристроїв, що живляться від батареї, як-от ноутбуки. Наприклад, коли ноутбуки відображають статичний вміст, Adaptive-Sync зменшує частоту оновлення екрана до мінімально можливого, заощаджуючи електроенергію. Крім того, комп’ютери можуть використовувати його для безперервного відтворення відео з будь-якою частотою кадрів.
Як використовувати Adaptive-Synс?
Вам потрібен монітор із підтримкою Adaptive-Sync, сумісний графічний процесор, драйвери, необхідні для використання Adaptive-Sync. Виробники дисплеїв часто згадують підтримку Adaptive-Sync у своїх характеристиках. Однак, навіть якщо про Adaptive-Sync немає згадки, якщо монітор підтримує FreeSync і має DisplayPort, він працюватиме з цією технологією, оскільки на її основі вбудована FreeSync від AMD.
Підтримувані графічні процесори включають графічні процесори AMD з підтримкою FreeSync , графічні процесори з підтримкою G-Sync від NVIDIA та iGPU Intel, які підтримують адаптивну синхронізацію.
Якщо у вас є будь-яке з них, ви можете ввімкнути Adaptive-Sync на вашому комп’ютері, перейшовши в центр керування графічним процесором і відредагувавши налаштування дисплея. Усі комп’ютери з ОС Windows із сумісним обладнанням та новіші комп’ютери Mac підтримують Adaptive-Sync.
Цікаво: Як RTX і трасування променів ДІЙСНО впливають на гру?.
Adaptive-Sync чи V-Sync?
V-Sync або вертикальна синхронізація — це оригінальна технологія, яку виробники графічних процесорів представили для усунення розривів екрана. Хоча V-Sync успішно бореться з розривом екрана, обмежуючи вихідну частоту кадрів графічного процесора відповідно до частоти оновлення монітора, вона не є ідеальною. Наприклад, якщо вихідна частота кадрів графічного процесора падає нижче частоти оновлення монітора, V-Sync намагається відповідати змінам, повторюючи попередній кадр, але це проявляється як затримка візуального та продуктивного .
Знову ж таки, сучасні технології VRR, такі як Adaptive-Sync, працюють зовсім інакше. Замість того, щоб обмежувати частоту кадрів GPU, вони динамічно коригують частоту оновлення монітора відповідно до частоти кадрів. Це не тільки зупиняє розриви екрана, але й запобігає затримці продуктивності.
Adaptive-Sync проти AMD FreeSync e NVIDIA G-Sync
Хоча Adaptive-Sync, FreeSync і G-Sync є технологіями VRR, вони мають кілька відмінностей. Наприклад, VESA Adaptive-Sync є відкритим стандартом, але він відносно базовий з точки зору функцій. Простіше кажучи, він може співставляти частоту оновлення екрана з частотою кадрів вихідного GPU, але нічого іншого. Однак оскільки це відкритий стандарт, він не потребує спеціального обладнання, що спрощує впровадження для виробників.
З іншого боку, G-Sync є запатентованою технологією від NVIDIA. Він має більше функцій, ніж Adaptive-Sync, наприклад, можливість для дисплея зміщувати або перевантажувати час відгуку в реальному часі, щоб запобігти ореолу або зворотному ореолу. G-Sync також може подвоювати кадри, коли вихідна частота кадрів падає нижче мінімальної частоти оновлення монітора. Технологія NVIDIA може досягти всього цього завдяки модулю G-Sync, вбудованому в підтримувані дисплеї. На жаль, потреба в спеціалізованому обладнанні збільшує вартість цих пристроїв.
AMD FreeSync знаходиться в центрі технологій NVIDIA VESA і VRR. Він заснований на Adaptive-Sync, але включає деякі власні покращення, наприклад підтримку HDMI. Додаткові функції доступні у варіантах FreeSync Pro і FreeSync Premium Pro .
Незважаючи на те, що Adaptive-Sync не настільки багатофункціональний, як реалізації VRR AMD або NVIDIA, він допомагає створювати ігри та відео без артефактів. Крім того, обладнання Adaptive-Sync не блокує вас в екосистемі, а сумісні пристрої широко доступні.
Цікаво: Як грати в класичну гру Snake на ПК або смартфоні.
Не забудьте підписатися на нашого Головного Редактора в Instagram, або ж на нашу офіційну сторінку в Facebook, канал в Telegram та в Twitter. Також стежте за нами в Google News.