Шахраї є завжди. Вони вигадують нові схеми обману людей, які працюють. Часто аферисти намагаються зламати облікові записи в певних сервісах чи сайтах. Після успішного злому ставлять двофакторну автентифікацію. Далі в статті ми розповімо, що з цим робити та як повернути доступ до свого акаунту.
Цікаво: Як увімкнути 2FA та захистити свій Apple ID та iCloud
Для початку розберімо, що таке двофакторна автентифікація. Часто сервіси і сайти намагаються підвищити безпеку своїх користувачів, тому дозволяють вмикати додатковий захист. Наприклад, окрім логіну та пароля можна підтверджувати свій вхід за допомогою смс по номеру телефона. Не всі користувачі користуються такою можливістю, а значить залишають її шахраям, які можуть зламати акаунт.
Аферисти розуміють, що просто зламавши акаунт, можна так само швидко втратити до нього доступ знову, а це знизить шанс виконати свої усі заплановані маніпуляції. Саме тому шахраї можуть прив’язати чужу сторінку до свого номера, щоб власнику було важче відновити доступ. Це розв’язує руки, щоб створювати різні розсилки з обманом, до прикладу. На щастя, є декілька способів, які вирішать цю проблему й допоможуть власникам встановити справедливість.
Щоб відновити доступ до дійсно важливого акаунту, потрібно звертатись в службу підтримки того ж сайту. Там варто описати всю ситуацію і пояснити, що шахраї встановили ще й свій додатковий доступ. Ні в якому разі не варто звертати увагу на пропозиції, які можуть надійти від сторонніх ресурсів. Зараз є не менше аферистів, які пропонують вирішення проблеми за гроші, а потім нічого не роблять.
Цікаво: Як збільшити безпеку на iPhone?
Техпідтримка сайтів вирішує проблеми різними способами. Добре, якщо зламали акаунт, на якому є особисті фотографії. В такому випадку менеджери можуть попросити власника зробити знімки на фоні зламаного акаунту, або ж записати якесь відео. Це допоможе переконатись, що за допомогою звернувся дійсно власник, а не стороння людина.
Якщо фото не було, то будуть запропоновані й інші способи повернення доступу.
- Написання телефону або електронної пошти, які прив’язані до облікового запису.
- Відновлення через справжній номер телефону або email.
- Надсилання техпідтримці скріна з раніше надісланими кодами чи іншими смс з сервісу.
Загалом, це буде певний список дій, який допоможе переконатись в тому, що доступ хоче отримати дійсно власник. Щодо термінів повернення доступу, то вони можуть бути різні. Якщо служба підтримки працює швидко, то доступ можна відновити буквально за кілька хвилин. А от якщо інформацію перевіряє система в автоматичному режимі, то все може затягнутись.
Чим більше часу у справжнього власника не буде доступу до сторінки, тим більше шансів буде у шахраїв виконати свої заплановані дії. Варто пам’ятати лише одне – ніхто не відновить доступ окрім служби підтримки. Тому це перше, що варто робити у разі втрати акаунту.
Цікаво: Названо різницю між авторизацією та автентифікацією.