Home Новини сучасних технологій Як довго живуть акумулятори електромобіля?

Як довго живуть акумулятори електромобіля?

0

Літій-іонні акумулятори в електромобілях (EV) можуть бути подібними до акумуляторів у вашому мобільному телефоні, але чи так швидко вони руйнуються? Давайте подивимося, скільки насправді працює акумулятор електромобіля.

Як працюють акумулятори електромобілів?

Акумулятори для електромобілів – це насправді акумулятори, наповнені групами окремих літій-іонних елементів, кожен з яких може накопичувати певну кількість енергії. Коли ви керуєте автомобілем та використовуєте електричні системи автомобіля, ця накопичена енергія розряджається, тобто акумулятор розряджається. Термін служби батареї електромобіля зазвичай вимірюється циклами зарядки, тобто кількістю разів, коли акумулятор повністю заряджається та розряджається. Як і в інших пристроях з живленням від літій-іонних елементів, кількість заряду, яку може утримувати акумулятор, зменшиться, оскільки батарея з часом погіршується. Це логічно, така ж ситуація і з іншими пристроями, робота акумулятора смартфона погіршиться вже через кілька років використання.

Як довго живуть акумулятори електромобіля?

Батареї для електромобілів створені більш міцними, а технологія постійно вдосконалюється. Більшість виробників автомобілів дають від п’яти до восьми років гарантії на акумулятори своїх електромобілів. Tesla пропонує восьмирічну гарантію з необмеженим пробігом на Model S, а Nissan підтримує Leaf протягом восьми років, тощо.

Ємність акумулятора електромобіля вимірюється в кіловат-годинах (кВт-год). Практично всі електромобілі також створені таким чином, щоб їхні батареї не заряджалися до 100% або повністю втрачали заряд. Це допомагає продовжити загальний термін служби акумулятора. Такі фактори, як екстремальні температури, їзда на більш високих постійних швидкостях і те, скільки ви використовуєте периферійну електроніку вашого автомобіля, також впливатимуть на те, скільки ви отримаєте від кожного заряду.

На скільки років вистачає акумулятора?

Ваші індивідуальні звички водіння впливатимуть на термін служби батареї електромобіля, але більшість виробників поширюють свої батареї принаймні на вісім років і від 10 000 до 160 000 миль. Tesla і Hyundai забезпечують свої акумулятори для електромобілів на все життя, а деякі виробники замінюють батарею лише у разі повної поломки, що трапляється вкрай рідко.

Отож, скільки часу можна керувати електромобілем, перш ніж акумулятор почне втрачати ємність? Це залежить від виробника та умов використання, але зазвичай це дуже поступовий процес. Група захисту електромобілів Plug In America збирає дані від водіїв електромобілів про зміни зарядної ємності з часом і виявила, що автомобілі Tesla Model S зазвичай втрачають лише близько 5% загальної зарядної ємності після зарядки перші 50 000 миль водіння.

Тобто, при належному догляді акумулятор електромобіля повинен пройти відмітку 100 000 миль, перш ніж його ємність буде обмежена. За деякими оцінками, пробіг сягає 200 000 миль. При пробігу приблизно 12 000 миль на рік, батарея потребує заміни приблизно через 17 років. Це трохи менше, ніж середній пробіг у 15 000 кілометрів на рік, зафіксований водіями в Північній Америці, але все ще є перспективним.

Деякі речі скорочують термін служби акумулятора, якщо робити їх занадто часто. Наприклад, постійне використання станцій швидкої зарядки може швидше розрядити акумулятор, оскільки він занадто швидко отримує занадто багато електроенергії. Сильний холод уповільнює хімічні реакції, що відбуваються в літій-іонній батареї, і може вплинути на ємність. Екстремальна спека також може знизити ємність заряду акумулятора, але більшість електромобілів оснащено охолоджуваним акумулятором, щоб пом’якшити це.

З іншого боку, такі кроки, як заряджання акумулятора лише за потреби та збереження від 20 до 80 відсотків ємності, допоможуть продовжити термін служби акумулятора електромобіля, та й інших пристроїв, про що ми неодноразово писали.

Старі акумуляторами електромобілів, що з ними?

Виробники електромобілів працюють над тим, щоб переробити старі акумулятори. Повністю розряджені батареї зазвичай переробляються шляхом поділу на металеві компоненти, які потім використовуються для відновлення нових батарей. На сьогоднішній день лише близько половини компонентів акумулятора можна переробити, але розробляються нові методи збору більш цінних металів з акумулятора електромобіля в кінці його терміну служби.

Акумулятори, ємність яких залишилася, можна повторно використовувати для отримання енергії іншими способами, як резервні батареї для будинків, наприклад, або використовувати для накопичення енергії від сонячних панелей.

Не забудьте підписатися на нашого Головного Редактора в Instagram, або ж на нашу офіційну сторінку в Facebook, канал в Telegram та в Twitter. Також стежте за нами в Google News.

NO COMMENTS

Exit mobile version